Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 24 januari 2011

Druk weekje







Het weekend ligt al weer achter ons, we staan weer aan het begin van een nieuwe week. Gisteren ben ik in Andelst geweest bij de firma Rhinetex. Voor dit bedrijf schrijf ik de nieuwsbrief. Het is dé leverancier van quilt- en patchworkstoffen waar je zo ongeveer elk toonaangevend merk kunt vinden. Zie je me al lopen tussen stellages afgeladen vol met stoffen van Moda, South Sea, Westminster, In the beginning en noem maar op. De prachtige prints van Amy Butler liggen nog vers in mijn geheugen en laten mijn creatieve brein weer op volle toeren draaien. Het is geweldig om op stoffen terug te zien wat er allemaal mogelijk is. Van kleuren tot in elke nuance uitgewerkt tot bedekte statigheid, met de juiste combinaties maak je van elk lapje stof een feestje! Ik heb er ook een kartonnage workshop gevolgd van Edit"s creation. Ik had het nog nooit eerder gedaan maar ik vond het een heerlijk rustgevende bezigheid. Ik heb een hebbedingendoosje gemaakt. Helaas is het eindresultaat meegereisd in de tas van mijn zus waardoor ik er geen foto van kan maken. Niet iedereen kan zomaar inkopen bij Rhinetex maar het is de moeite waard om eens een kijkje op hun site te nemen. Via de leveranciers-links kan je je hart ophalen aan alle prachtige dessins die voorbij komen. http://www.rhinetex.com/

Deze week wordt een drukke week. Ik moet nog veel voorbereiden voor mijn reis naar Thailand (vandaag over twee weken), vrijwel direct na thuiskomst van mijn grote reis heb ik een workshop waar 120 vrouwen aan deelnemen. Al die voorbereidingen moeten ook voor Thailand klaar zijn. Ons huis moet er tiptop uitzien want vrijdag komen ze een woonreportage maken over met name onze keuken. Heel leuk! Dan moet ik ook nog zelf een deadline halen (welliswaar heb ik pas volgende week maandag de fotografie maar voor die tijd moet ik natuurlijk alles gemaakt hebben en klaar hebben staan voor de fotoshoot. Nou, ik hoef me dus niet te vervelen! Genoeg verteld nu, tijd voor wat nieuwe foto's. Een tijdje geleden (toen ik ook bij Rhinetex was) heb ik een lading yoyo-makers gekocht. Geweldige hulpmiddeltjes vind ik dat! Je kunt er hele leuke dingen mee maken. Ik heb een aantal yoyo's gemaakt van verschillende stofjes, deze opgevuld en tot ketting geregen. Verder heb ik een broche gemaakt voor op mijn home made omslagdoek en als laatste heb ik van een stuk sprei van Ikea en een stuk kant een muts gemaakt met een prachtige roos erop. Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen inspireren!
Fijne dag!
Makkie









11 opmerkingen:

  1. Tsjonge, jonge. Jij krijgt het idd druk.
    Bedankt voor de ideeen. Die muts is super!
    Wat leuk dat ze een reportage komen maken over jouw huis. Spannend.
    Ik ben benieuwd.
    Groetjes, Joni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig leuke ketting! Helemaal Hollands , dus echt van deze tijd! Ik wens je veel succes met alle bezigheden deze week, hier moet je wel voor bruissen van de energie, anders zou het je overlopen. Het zijn gelukkig allemaal dingen waar je hart naar uit gaat, dat scheelt denk ik ernorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik wordt al moe van het verslag hahaha, inderdaad een druk weekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je weer een leuke dingen gemaakt. Mijn vader verkoopt gordijnen enz. en ik heb allemaal stof gekregen van hem die hij niet meer gebruikt. Ik zat er nog steeds over na te denken wat ik er mee zal doen. Maar dit zijn al ideeën.
    Dankje wel :)

    Groetjes Mignon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sjonge, zit jij wel eens stil?
    Wat een plannen, en wat een creativiteit!
    Veel succes hoor, deze week, met al je bezigheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marjan,

    Dat klinkt alles behalve rustig ja!!
    Er zijn ook zoveel leuke dingen om te doen en te maken!

    Ik zie een mooie paspop bij je! Ik ben nog steeds op zoek naar eentje!

    Ik doe ook wel wat aan kartonnage,jammer dat je geen link geplaatst heb van Edit"s creation.

    Ik had er wel even willen kijken!

    Fijne week, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave dingen maak je daar mee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, de harten zijn zelfgemaakt. Ben helemaal verzot op de kleuren ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hoef je zeker niet te vervelen. Druk druk dtuk.
    Als ik het alleen al lees zou ik ervan in paniek raken.
    Wel super spannend en fotoreportage in je huis.
    Mooi ketting heb je gemaakt.

    Heel veel succes met alles wat je nog te doen hebt.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!