Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 1 augustus 2011

Feestje in de lucht en in de tuin!

Dag allemaal! Wat een feest toen ik vanmorgen wakker werd en de zon naar binnen scheen! Ik moet er dan ook bij vertellen dat we de vreemde eigenschap hebben om met de gordijnen open te slapen. Ik vind het heerlijk om s'nachts de sterren te zien en de donkere schaduwen van de bomen. En als de zon opkomt en ik ben toevallig wakker dan geniet ik van het licht. Morgenlicht vind ik altijd weer een bijzonder schouwspel. Als je erop let zit er heel veel verschil tussen morgen- en avondlicht. Maar vanmorgen, na een aantal druilochtenden, was het toch iets extra's. 
Dus wil je s'morgens eens bijzonder wakker worden (en de morgenzon schijnt in jullie slaapkamer) dan moet je beslist eens gaan slapen met de gordijnen open. Als je man dat nu niet wilt zeg je maar: " Sorry, dat moest van Makkie!" Misschien helpt het. 
Maar goed als het je geen goed idee lijkt word je misschien wel blij van het schouwspel van spelende kinderen in je tuin? Je kunt ze maken van een frame en natuurlijke materialen.






Ik denk dat de foto's voor zich spreken maar heb je toch behoefte aan wat richtlijnen dan hoor ik het wel!

Ik wens jullie een hele fijne dag!
Groet,
Makkie

6 opmerkingen:

  1. 10 jaar zonder overgordijnen geslapen, maar inmiddels hangen ze en ik trek ze iedere avond dicht, maar begrijp wel wat je bedoeld. Bij jou is het elke dag een feest om naar die leuke dingen te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb sinds kort verduisteringsgordijnen i.v.m. Jan's ploegen. Maar als ik een beetje vroeg wakker word gaan ze wel omhoog. Dat is gelijk lekker voor hem, wordt ie makkelijker wakker, 't is helemaal geen ochtendmens.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he dat zonnetje smorgens in je slaapkamer dat hebben wij hier ook ....
    we hebben wel de gordijnen dicht maar ze
    zijn gebroken wit en laten dus wel wat zonlicht
    door heerlijk hoor ...........................

    Fijne dag .... Gr. Gerd

    ps wat een leuke kindertjes spelen er in jou tuin heel gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij slapen onder een schuin dak met een raam erin en een kanten gordijn gedrapeerd ervoor met nog genoeg ruimte om voor het slapen naar de sterren hemel te kijken.
    Wat een leuke beeldjes/poppen, ik zou wel graag van je willen weten hoe je deze hebt gemaakt.
    Ze zijn geweldig om te zien.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Makkie, dat is inderdaad genietend wakker worden! Leuke beeldjes zeg!
    Ook het idee van poezie op zondag is erg leuk. Ik hoop volgende keer mee te kunnen doen. Zal eens gaan speuren in mijn albums. Ik heb er drie...
    Fijne week,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Makkie ,

    Ik heb het meisje een paar geleden gemaakt en volgens mij moet ik nog ergens een frame hebben liggen ,wilgentenen heb ik ook nog ,dus misschien toch nog maar eens aan het jongetje beginnen .Want ze blijven leuk.

    Groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!