Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 31 oktober 2011

Kerstballen breien en andere zaken

Dag allemaal!
Annelot stapt net de deur uit op weg naar school. De vakantie zit er dus weer op. 
Tja en nu weer zien om in het gewone ritme te komen. Vakantie betekent voor mij nooit niks doen maar leven in een ander ritme. En die afwisseling bevalt me goed!
Deze week is goed gevuld met van alles en nog wat dingen.
Ik moet verder werken aan mijn deadline, moet door met de pakketten voor het vriendinnenweekend, woensdag is het dankdag, donderdag heb ik een free-lancers bijeenkomst in Hilversum, s'avonds nog een workshop, en zaterdag hebben we Chinese maaltijd in onze gemeente. Tussendoor alle huishoudelijke verplichtingen en ook nog een paar blogberichtjes schrijven en de week zit alweer vol.

Vandaag wil ik jullie toch nog wat kerstsferen laten zien. Het lijkt wel of de herfst niet bestaat, maar dat is alleen op mijn blog. Ik geniet enorm van de herfst die deze dagen hoogtij viert! Gisteren zei ik nog: Wonderen bestaan, kijk alleen maar naar buiten en je ziet ze. Wat een kleurenspektakel en wat een bladerenfeest!
Waarom dan weer kerst?
Om de eenvoudige reden dat als je nog wat wilt maken je de tijd wel nodig hebt.
Ik heb voor deze creaties gebruik gemaakt van de prachtige knipvellen van Mariannedesign (vintage christmas) en de roosjes van hetzelfde merk (paper roses) hebben helemaal mijn hart gestolen.
Kijk maar eens naar de foto's en beoordeel het zelf. De kerstballen maak je zoals ik een paar posten eerder beschreven heb, hier is nog een ondersteunend filmpje bij http://www.youtube.com/watch?v=WS1fEHO-3oM&feature=player_embedded en van een gehaakt kleedje en een borduurring maak je het scrapje. Om de foto maakte ik een lijstje van binddraad omwikkeld met een strookje oud laken. Je kunt er natuurlijk eindeloos veel meer mee doen maar ik vond het leuk om het geheel rustig te houden. Het hartje (ook een mal van Mariannedesign) en de blaadjes op een kerstbal maakte ik met de Cuttlebug. Daar zal ik je de volgende keer wat van laten zien.
Ik wens jullie een hele fijne start van deze week en vergeet vooral niet veel om je heen te kijken!













Groet!
Makkie

12 opmerkingen:

  1. DEZE kerstballen vind ik dus echt WEL snoezig ♥ (sorry maar die gebreide die nu zo'n hype zijn...not my cup of tea zeg maar duh)Dit zijn echt meer mijn type ballen, lekker romantisch enzo.

    Succes met je drukke tijd die komen gaat.

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Makkie.
    Deze zijn erg leuk.
    Je hebt er een leuk nostalgisch tintje aangegeven.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die kertsballen.......ik ben er helemaal verliefd op! ik heb de piepschuimen ballen al gekocht! En het kleedje inde (borduurring?) vind ik ook super!

    groetjes Fenny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kunstwerkjes! Leuk hoor.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en die laatste zo mooi eenvoudig, kleedjes genoeg hier. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw jou kerstballen zijn prachtig, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend mooi!! Dat doe ik je niet na :)
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onweerstaanbaar zijn deze allerliefste plaatjes wat ontzettend leuk gemaakt.
    En jeetje wat heb jij het druk......ben je weer uit de lappenmand????

    Lieve groet...
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige kerstballen! Ik heb al gehaakte kleedjes gekocht en ga zelf binnenkort ook eens aan de slag!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!