Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 15 maart 2013

Wijnkistkastje

Dag allemaal!
Daar ben ik dan eindelijk weer eens. Soms is het lastig om tijd voor alles vrij te maken. Dan zijn er gewoon dingen die voor gaan, jullie zullen het vast wel herkennen?
Vandaag wil ik een idee laten zien die al heel lang in mijn hoofd zat. Voor een productie van EVA maakte ik het uiteindelijk. Ik maakte het van een wijnkistje, je weet wel met zo'n schuifdeksel. Ik had nog een oud fotolijstje liggen waar ik het glas van gebruikte. Ik zaagde uit de deksel een gat, net iets kleiner dan de maat van het glas. Met wat lijm plakte ik het glasplaatje op de randen tegen de deksel vast. Op het glas plakte ik vervolgens 4 latjes zodat er  weer een lijst ontstaat. De kieren kun je evt afkitten. Daarna geef je het een likje verf. Het hout heb ik beplakt met mooi papier. Let op dat je de binnenkant niet al te donker maakt anders kan je er moeilijker in kijken. Bevestig een haakje aan de binnenkant en hang er iets grappigs aan. Schuif vervolgens de deksel weer op de kist. Je hangt je kijkkastje op met schilderijhaakjes die je aan de achterkant bevestigt of je zet hem gezellig neer natuurlijk!
 
 
Best een leuk idee toch?
Ik wens jullie allemaal een heel mooi weekend!
Groet,
Makkie


9 opmerkingen:

  1. Hee Makkie, leuk nog eens van je te lezen! En alweer zo'n superleuk ideetje, mooi weer hoor! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je idee leukkkkk Marjan. Weet jedat ik ook is zo'n kistje kocht tweedehands. Uiteindelijk weggegooid omdat ik al zoveel heb waar ik ooit nog is wat van wil maken... had ik dit wel willen maken!! Ja herken het heel goed geen tijd te hebben voor bloggen. Blij om het oook eens bij een ander te lezen haha

    fijn weekend liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, om daar een wijnkistje voor te gebruiken, mooi uitgevoerd! Ik heb ook nog een aantal wijnkistjes liggen om nog eens wat mee te doen, én mandarijnenkistjes, ook zo leuk!
    Ik probeer één keer in de week te bloggen. Maar ik ben ook nog niet zo lang terug begonnen, ik heb nog genoeg ideetjes 'uit de oude doos' die ik kan gebruiken als ik even geen 'verse' heb!
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuk idee! Ik heb hier al jaren een oud wijnkistje staan. Ik wilde hem eigenlijk niet wegdoen en denk dat ik nu wel weet wat zijn nieuwe bestemming wordt!

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelijk....het is een super goed idee!
    Lekker vrolijk ook meteen door die frisse kleurtjes!!

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I will probably be back again to browse more, many thanks for the data.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!